Een gezonde snack maken? Het kan echt, met deze toastjes van lijnzaad en heerlijke eiersalade ben je voedzaam en verantwoord aan het snoepen.

Dit recept is voor de mensen die aan GOK doen (grip op koolhydraten van Yvonne lemmers) volledig koolhydraatarm. Wij hebben dit recept vandaag gemaakt omdat Jennifer jarig is, en er familie op bezoek komt.

Die willen we natuurlijk ook laten genieten van voedzame, gezonde en verantwoorde tussendoortjes. We hebben nog een aantal gezonde snacks gemaakt, de recepten zullen we binnenkort ook posten. Fijn lang Pinksterweekend!

Toastjes van lijnzaad - gezonde snack

15 min
15 min
30 min
Toevoegen aan 'Mijn Recepten'
Dit recept is voor: 10 porties

Dit heb je nodig

  • 100 gr Gebroken lijnzaad - 100 gram
  • 200 ml Water - 200ml

Zo maak je het

  • Verwarm de oven voor op 200 graden
  • Verwarm 200 ml water in de waterkoker
  • Doe de gebroken lijnzaad in een kom
  • Voeg het kokende water toe aan de lijnzaad, roer goed en laat 2 minuutjes wellen
  • Leg een vel bakpapier op de bakplaat van de oven
  • Schep met een theelepeltje kleine bolletjes lijnzaad op het bakpapier en druk het met een grotere lepel goed plat zodat er een dun rond plakje lijnzaad ontstaat. (het is even oefenen maar als het eenmaal lukt gaat het snel)
  • Plaats het bakblik in de oven voor 15 minuten. Goed opletten dat de lijnzaad niet verbrand
  • Haal de lijnzaad toastjes van het bakpapier en laat ze afkoelen afkoelen

Tip

Beleg ze met onze heerlijk eiersalade
Print dit recept
Recept: tussendoortje
Keuken: Hollands
Porties: 10
Door: Sven

Koop hier onze boeken:

Bestel hierBestel hierBestel hierBestel hier