Breakfast muffins, breakfast smoothie bowls en rijkelijk gevulde omeletten. Het ziet er fanastisch uit en het is erg lekker. Maar in het dagelijks leven heb je daar toch helemaal geen tijd voor? Nee, precies. Daarom heb ik een super simpel vegan ontbijt recept voor jullie. Voor als je ook wilt proeven van een vegan lifestyle, maar geen tijd hebt voor regenboog creaties en andere fratsen in de ochtend.

Uiteraard heb ik wel mijn best gedaan om dit simpele ontbijt fotogeniek in beeld te brengen. Maar geen probleem als de topping erbij jou in een hoopje op ligt. Het gaat om de voedingsstoffen, de smaak en de weinig tijd die je er voor nodig hebt om dit te maken. En die zijn allemaal goed bij dit recept!

Vegan ontbijt van soja yoghurt met appel & ontbijtmix

We hebben een tijdje terug deze heerlijke ontbijt topping bedacht, die je kunt bewaren in een goed sluitbaar bakje. Super makkelijk. We hebben sinds kort een standaard ontbijtspullenmandje in de kast staan met daarin een zakje walnoten, amandelen, een bakje rozijnen en een Ikea doosje met havermout. Zo hebben we in een keer alles wat we nodig hebben voor het ontbijt op tafel staan. (Super handig bij gebrek aan een keuken) Soms (want het is best prijzig spul) zit er ook een zakje met cacao nibs in. Met vershoudclips om de zakjes blijft alles lekker knapperig.

Een vegan alternatief voor yoghurt

We hebben de afgelopen tijd een aantal verschillende vegan alternatieven voor yoghurt getest. De Alpro Go On natural is bij ons als lekkerste uit de test gekomen. Er zit een klein beetje suiker in. Maar dat zit ook in yoghurt (melksuiker) en de variant waar helemaal geen suiker in zat, vonden we echt niet lekker. Ter vergelijking, in 100 gram volle yoghurt zit 3,4 gram suiker. In 100 gram Alpro Go On naturel zit 2,6 gram suiker.

Alpro naturel met appel en ontbijtmix

Een supersnel vegan ontbijt voor drukke ochtenden
5 min
Toevoegen aan ‘Mijn Recepten’
Dit recept is voor: 2 porties

Dit heb je nodig

  • 300 gr Alpro go on naturel
  • 1 appel
6 el ontbijtmix
  • walnoten
  • amandelen
  • rozijnen
  • cacao nibs
  • havermout

Zo maak je het

  • snijd de appel in kleine blokjes
  • verdeel de soja yoghurt over twee schaaltjes, voeg de gesneden appel en de havermout, noten, rozijnen en cacao nibs toe
Print dit recept
Recept: Ontbijt
Porties: 2 personen
Door: Jennifer